Monday, May 4, 2015

Perception can be deceiving!

Ceh, klaka omputeh ai tek konon. at first ai ingat nak meluah do fb, tp rs mcm x appropriate lah pulak. tok pasal orang mok minjam duit dari ai... dah beberapa kali juak..asal sontok org cari kt, asal sontok, org cari kita..mun benar kt ada duit, boleh juaklah.. berjanji esok byr, payment masok bayar, tp nang sik ada aku nangga bayaran sampei ke hari tok. rm50, rm100, mmglah x banyak mun ditangga secara berasingan. cuba tangga secara terkumpul? sejak dari ya, saya dah mcm jerak nak nulong orang. walaupun ada balen duit ditangan. sbbnya, org x pandei ingat utang dikpun. tp demi x menyusahkan sidaknya, saya halalkan hutang2 ya. mun nya nak byr, saya terimak.
sebenarnya, saya rasa saya tauk kenak orang ingat saya tol berduit gilak! sebab saya jarang post luahan pasal masalah di fb saya. lps ya kali sbb sidak ingat saya tok masih bujang, so, xda tanggungan. lps ya, kali ada yg ingat gaji ai tok dah berpuluh ribu. selagi kt kerja gomen tok darling, nang sik adalah kt tok nak berduit banyak gilak. gaji pun enggak nait 200 setahun...
lepas ya, saya nak betulkan persepsi orang. kali sidak nangga saya makei en.gandalf (innova) sidak ingat saya banyak duit..hello!.mun saya beli kereta sebab saya banyak duit, sik saya bli mpv, dah saya bli sportcar waima celica secondhand... saya bli mpv, sbb saya maok mak bapak saya happy. dapat merasa nait kereta yg selesa everytime kmk org balit kpg. everytime kmk org berjalan. xda niat nak ngesokah apa. mun nak ngeso, innova bukan bagus gilak pun pakei so ngan org. sama jak mcm rusa mun nak kira...
so, yalah manusia. saya berdoa semoga Allah bantu saya uruskan kewangan dan hutang piutang saya sebaik mungkin.
tdo dolok...lamak dah x memblog....
nite!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...