Wednesday, December 30, 2009

Last day in 2009

ai sik tauk nak madah taun tok berlalu dengan cepat or berlalu dengan perlahan ataupun berlalu dengan biasa.....
tahun 2009, adalah tahun yang paling banyak cabaran dalam hidup ai. awal2 tahun dilalui dengan relaks jak...tp towards the end...mmg sangat mencabar dan sangat penuh dengan onak duri. kejadian-kejadian yang menjadikan kita lebih dewasa dan menambahkan stok pengalaman hidup....
awal tahun, ai meneruskan portfolio dari tahun sudah. busy sikit dgn vendor...in charge hal implimentation sistem klinik...yet benda tok ai sik suka...tp ai polah juak.
bila sistem klinik dah siap n sistem library pulak x jadi nak amkei open source, tugas seterusnya adalah mencari software k ganti open source ya...ai dah bertambah boring. sikda kick, xda cabaran...plan ai pada awal tahun nang lari lintang pukang....
so, ai jumpa bos, mintak slotkan ai ke mana2 project k ngisik masa terluang i n menambah cabaran. so, i end up molah sistem baru makei prog language baru yg langsung ai x pnh makei...tauk gia ajaklah...then ai mengalami tahap demotivate, ai bengang dengan bos. i x maok molah dev ya...mls..xda mud..sbb bos ya bajet bagus...hakhak..ai dgn bos tok nang selalu sik sehaluan..xda chemistry rasanya...then tugas bertambah lagik..ada proj baru..makei prog language yg sama...at the same time aku ada hal keluarga..aku perlu balit kpg 2-3 kali juak la...at the same time ada kursus BTN juak....semua berlaku serentak...jadi, bila aku mintak cuti..mulalah boss cari pasal..x maok luluskan cuti aku, takut kerja aku sik siap. sial..ai marahlah...bila jak kerja aku x pernah siap..wpun tahap motivasi aku berada di paras negative, aku akan polah juak demi user2 yang kusayangi... siap interview aku lagik...tp still x maok luluskan cuti aku..at last apa aku kesah..aku cuti juak, setelah dpt consent dari big boss. lps ya adalah sesi meluah perasaan, aku pun menyuarakan perasaan aku yang diselitkan kritikan 'membina'. dengan itu, sik lamak lepas ya aku dgr angin menderu menyatakan aku akan dipindahkan. hakhakhak...eksen jak ai tetak ya..tp hati ai nang sakit tahap dewa...sangat terluka..sampei nangis2 gik ai..kenak? sik cayak ai boleh nangis kah? ehehe..betullah..rasa sangat sedih, meninggalkan environment kerja dan KAWAN2 yang disayangi di CICTS tercinta. proses menangis tok setelah dimaklumkan secara sah dalam miting..masa angin menderu, i sik kisah gilak. so, terjadilah perpisahan antara ai dengan rakan-rakan cicts pada 9 nov 2009. sedih sekali. at first ai dimaklumkan bhw ai akan dipinjamkan selama 2 taun jak. tp x tauk apa kes, last minute ai dipindahkan secara kekal....apa2 jaklah... recover daripada patah hati ya adalah sangat lambat...rasanya lebih kurang sama lamak dengan tempoh recover dari putus cinta...ehehe. so, kinek tok pada hari terakhir 2009, ai dah di opis baru selama sebulan lebih...doing nothing much..adapting with the new environment, planning for the better future. benarkah? although the weather is not very welcoming, i will try to do my best. apa ko ingat aku tok brand cikai ka? herm...kelak baruk ko tauk sapa aku....ko jangan nak eksen gilak..ai berkata2 di dalam hati dan ditujukan kepada bos baru...shhh....ada gik masalah lain along the way, kewanganlah, berat badan nait slps stress yg super hebatlah....
so, here, on the last day of 2009, wpun dah ada azam sempena maal hijrah yang lepas...aku mok tambah sikit gik la... i will try to;
1. live my life to the fullest
2. owez be happy
3. sentiasa bersemangat menyelesaikan tugasan
4. akan fight back mun orang maok main2 kan aku
5. aku rasa melawan bos sik salah, mun kt ada hujah yang kukuh. kadang2 sidaknya perlu dibangunkan dari mimpi yang panjang
6. be myself
7. kuatkan semangat dan cekal

ya ajaklah..mun banyak gilak kelak aku lupak...:)
till then..chiow...

welcome 2010 and ai berdoa semoga kita semua menjadi lebih gembira, bahagia, kaya raya di tahun 2010 akan datang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...